Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 4(8), Pagina 22-25

Cod: 8-4-110


ISWAN

ISWAN 2018 - Seminar privind asigurarea bunăstării navigatorilor

ISWAN, Autor necunoscut

Like
Unlike
+866

Delegați din întreaga industrie maritimă s-au adunat în noiembrie la Helsinki pentru a afla de ce colaborarea este vitală pentru cei care depun eforturi pentru îmbunătățirea serviciilor de bunǎstare a navigatorilor, pentru a înțelege ce avantaje aduce lucrul în parteneriat pentru căutarea soluțiilor practice.



Organizat de ISWAN și serviciul marin finlandez, seminarul a fost gazduit de Universitatea Helsinki, Unioninkatu 40, Helsinki, la 23 noiembrie 2018. A fost un eveniment de o zi deschis tuturor persoanelor interesate să ofere navigatorilor cele mai înalte standarde de servicii și facilități sociale. La eveniment au participat delegați din mai multe țări și din diferite sectoare ale industriei maritime: companiile maritime, sindicatele, agențiile de asistență socială, mediul academic și din guvernul finlandez. Din partea României au participat membrii ai Comitetului pentru Bunǎstarea Navigatorilor care au dat citire raportului de țarǎ şi au prezentat modelul de implementare a Convenției ILO 163/87 care se doreşte aplicată ȋn cȃt mai multe țǎri cu deschidere la mare.

Organizarea acestui seminar a fost posibilă cu sprijinul: Alandia Marine, Bore, Uniunea navală finlandeză, Misiunea finlandeză a marinarilor, Serviciul marinarilor finlandezi, Asociația finlandeză a armatorilor, Programul de parteneriat internațional pentru bunăstarea porturilor și Linia maritime Viking. „Suntem foarte recunoscători pentru sprijinul lor, ceea ce a făcut posibilă desfășurarea acestui eveniment” a menționat reprezentantul ISWAN - Tom Holmer.

Seminarul de o zi a explorat activitatea parteneriatului în:

• Punerea în aplicare a Convenției privind munca maritimă (MLC - 2006), a Convenției 163/87.
• Eliminarea obstacolelor din calea serviciilor privind bunăstarea navigatorilor.
• Sănătatea și bunăstarea navigatorilor.
• Sprijinirea femeilor în industria maritimă.
• Abandonarea navigatorilor.
• Creșterea eficacității serviciilor de bunǎstare a navigatorilor ȋn porturi.

În deschidere, Per Gullestrup, președinte al ISWAN, și Tiina Tuurnala, Managing Director al Asociației finlandeze a armatorilor, au salutat delegații la seminar.
Seminarul a demarat cu tema Convenției privind munca maritimă (MLC). Heikki Karla, inspectorul ITF al Sindicatului Navigatorilor din Finlanda, a vorbit despre cum erau tratate salariile neplǎtite și abandonul înainte ca MLC să intre în vigoare. MLC - 2006 nu ar trebui luată ca un standard, ci o piatră de hotar prin care se se impune negocierea unui contract colectiv de muncă. Provocările conformității cu reglementările privind munca și orele de odihnă din perspectiva proprietarului navei între STCW (Convenția internațională privind standardele de pregătire, certificare și efectuarea serviciului de cart de cart) și cerințele MLC au fost descrise de Tero Haapalinna, manager de calitate și siguranță la Bore. Delegaților li s-au prezentat apoi diferențele înainte și după MLC în recrutarea și plasarea de navigatori în India, de către Deepak Shetty, ISWAN Trustee, fost secretar al Guvernului Indiei și director general de transport maritim. MLC asigură speranța de a reduce cele mai grave excese ale agențiilor de personal din India.

Sampsa Sihvola, directorul executiv al Serviciului marinarilor finlandezi (MEPA), a oferit exemple de cooperare eficientă în Finlanda, care a inclus în manualele de pregătire și programul de bunăstare a navigatorilor ForMare, cu contribuții în întreaga industrie finlandeză. Jason Zuidema, secretar general al Asociației Maritime Internaționale Creștine (ICMA), a discutat despre provocările viitoare privind bunăstarea navigatorilor și despre modul în care acestea pot fi depășite de parteneriate, utilizând ca exemplu un centru de navigatori din Houston cu afaceri, biserici și navigatori. Jason a explicat modul în care politica, ideologia și depozitele de resurse ajung în calea asigurării serviciilor pentru bunăstarea navigatorilor.

Cu privire la sănătatea și bunăstarea navigatorilor, Kristiina Mukala, consilierul ministerial în domeniul sănătății ocupaționale din cadrul Ministerului Afacerilor Sociale și Sănătății din Finlanda, a prezentat rezultatele unui sondaj privind problemele de sănătate ale marinarilor finlandezi și a subliniat necesitatea unor servicii conexe cu accent pe îngrijirea preventivă. Vivek Menon, șeful Departamentului de Sănătate și Securitate Ocupațională, a vorbit despre o abordare holistică și despre modul în care diferite agenții și organizații pot obține inițiative de sănătate și bunăstare folosind cele trei „P” – uri: Percepție, Perspectivă și Prioritate.



Katja și Martina de la MEPA au ținut oamenii activi cu exerciții între sesiuni iar vorbitorii și-au păstrat prezentările la aproximativ 10 minute fiecare, pentru a permite timp pentru întrebări, răspunsuri și discuții.

La final, Roger Harris, director executiv al ISWAN, a declarat: „Am avut în Helsinki un seminar provocator de gândire cu privire la bunăstarea navigatorilor. Au fost o mulțime de idei bune și propuneri constructive în jurul unei game largi de probleme care afectează navigatorii. Am fost deosebit de mulțumiți de prezentările de înaltă calitate de la vorbitori și de întrebările și comentariile publicului. Continuând, sperăm că seminarul va avea ca rezultat un parteneriat mai strâns între diferitele sectoare ale industriei maritime pentru a spori bunăstarea navigatorilor din întreaga lume.”

din cadrul Universității Linnaeus din Suedia, a vorbit despre impactul mișcării #MeToo din Suedia, unde 1150 de marinari au împărtășit poveștile de hărțuire sexuală la bord prin intermediul hashtag-ului Twitter #LättaAnkar și că aceasta este o problemă de siguranță. Sanna Sonninen, director de pilotaj la Finn Pilot, pe baza propriilor experiențe, atât ca navigator cât și pe uscat în industria maritimă, și a motivat de ce femeile aleg să nu urmeze profesii maritime. Ambii vorbitori au subliniat importanța modelelor de sex feminin în industrie pentru a încuraja mai multe femei să devină navigatori.

Delegații au fost informați de Natalie Shaw, directorul Departamentului pentru Ocuparea Forței de Muncă al Camerei Internaționale de Transport și Jason Zuidema de la ICMA, în legătură cu rezolvarea problemei abandonului și a rolului diferiților parteneri. Natalie a prezentat baza de date a Organizației Internaționale a Muncii (OIM) și a Organizației Maritime Internaționale (OMI) pentru raportarea cazurilor de abandon și a subliniat necesitatea ca agențiile care se ocupă de navigatorii abandonați să raporteze cazurile în baza de date, declanșând o reacție din partea OIM și OMI în soluționarea cazului. Jason a analizat modul în care misiunile îi ajută pe marinari și lucrează cu alte agenții pentru a obține ajutor pentru navigatorii abandonați din porturile în care operează.

Seminarul a fost finalizat cu o serie de prezentări privind parteneriatul în acțiune prin Programul Internațional de Parteneriat pentru Portul Social (IPWP), introdus de CEO-ul Peter Tomlin din cadrul Comitetului Marinei Comerciale din Marea Britanie. Aprobarea prin MLC a comitetelor de bunăstare portuare (PWC) oferă oportunitatea de a așeza bunăstarea pe agenda din întreaga lume, asociind diferite organizații cu acest scop comun. Chirag Bahri, directorul regional al ISWAN în Asia de Sud, a vorbit despre dezvoltarea PWC în India și despre diferența pe care o fac pentru navigatori, iar managerul de proiect al IPWP, Sharon Coveney, a introdus conceptul de ambasadori în cadrul programului. Ambasadorul rus IPWP Roald Aliakrinsky al Confederației Internaționale a Sindicatelor Muncitorilor din Transportul pe Apă din Moscova și ambasadorul IPWP al Nigeriei, Amos Kuje, de la Agenția Nigeriană pentru Administrația și Siguranța Maritimă din Lagos, au vorbit despre formarea PWC în țările lor.
Katja și Martina de la MEPA au ținut oamenii activi cu exerciții între sesiuni iar vorbitorii și-au păstrat prezentările la aproximativ 10 minute fiecare, pentru a permite timp pentru întrebări, răspunsuri și discuții.

La final, Roger Harris, director executiv al ISWAN, a declarat: „Am avut în Helsinki un seminar provocator de gândire cu privire la bunăstarea navigatorilor. Au fost o mulțime de idei bune și propuneri constructive în jurul unei game largi de probleme care afectează navigatorii. Am fost deosebit de mulțumiți de prezentările de înaltă calitate de la vorbitori și de întrebările și comentariile publicului. Continuând, sperăm că seminarul va avea ca rezultat un parteneriat mai strâns între diferitele sectoare ale industriei maritime pentru a spori bunăstarea navigatorilor din întreaga lume.”


<strong>ISWAN,</strong> Autor necunoscut

ISWAN, Autor necunoscut

Like
Unlike
+866