Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 2(10), Pagina 18-19

Cod: 10-14-143


Piraterie

10 zone afectate de pirateria maritimă

Aurel Stoica, Secretar general SLN

Like
Unlike
+481

În ultimii ani, amenințarea cu pirateria maritimă a crescut enorm. Canalele specializate prezintă, în mod obișnuit, știri despre incidente generate de pirații care atacă echipaje, jefuiesc și deturnează nave și chiar ajung la fapte mai grave atunci când cererile lor de răscumpărare nu sunt îndeplinite de autorități.

Din nefericire, răspândirea pirateriei maritime în vremurile noastre nu se limitează doar la o anumită zonă. Au apărut zone cu potențial pirateresc agresiv în toate colțurile lumii.

În continuare, sunt enumerate 10 zone de piraterie, afectate de terorism și amenințări ale piraților maritimi:

(1) Strâmtoarea Malacca: Situată în Oceanul Indian (unește Marea Andaman cu Marea Chinei de Sud), Strâmtoarea Malacca a devenit una dintre zonele importante afectate de pirateria maritimă. Indonezia, Malaysia și Singapore își unesc eforturile pentru a asigura securitatea în această parte a lumii.

(2) Marea Chinei de Sud: În marea lor majoritate malaysieni sau indonezieni, pirații din Marea Chinei de Sud sunt considerați printre cei mai periculoși pirați. Pirateria Mării Chinei de Sud apare în apele Malaeziei, ceea ce duce la o preocupare pentru autoritățile acestei țări.

(3) Golful Aden: Situat la intrarea în Marea Roșie, Golful Aden este o altă zonă afectată de piraterie. Golful Aden este o verigă importantă a traseului comercial spre Canalul Suez. Pirații din zona Somaliei, încalcă deseori această cale de navigație, provocând problem serioase autorităților și companiilor maritime din întreaga lume.

(4) Golful Guineei: Golful Guineei cuprinde o mare parte din Africa de Nord-Vest și de Sud (Angola). Este o rută comercială foarte importantă pentru petrolierele de țiței către Europa și America. Potrivit statisticilor Biroului Maritim Internațional (IMB), până în prezent au fost raportate 27 de atacuri, deși s-a speculat că multe atacuri ar putea fi nedeclarate.

(5) Benin: Beninul din Africa este încă o zonă geografică infestată cu pirați. Zona este menționată ca fiind una dintre zonele cu risc ridicat pentru transportul maritim. Organizația Maritimă Internațională (OMI) a întreprins diferite demersuri pentru a combate pirateria în această zonă, dar rezultatele positive se lasă încă așteptate.

(6) Nigeria: Nigeria, situată pe coasta vestică a Africii, este considerată a fi un stup al piraților. Amenințarea de piraterie este atât de mare în regiune încât a fost evaluată ca fiind una dintre cele mai riscante zone pentru transportul maritim de mărfuri. Acoperirea de securitate furnizată de autoritățile navale din Nigeria este, de asemenea, lipsă, ceea ce favorizează pirateria maritimă în această zonă. De asemenea - datorită amenințării pirateriei - transportul maritim prin zona Africii de Vest necesită o acoperire mult mai mare pentru asigurarea mărfurilor transportate.

(7) Somalia: Principalul motiv pentru care pirateria maritimă are loc în proporții foarte ridicate în Somalia se datorează sărăciei extreme din regiune cauzată de războiul civil, dar și ineficienței guvernului. Pirateria maritimă în Somalia este o cauză de îngrijorare internațională, deoarece oamenii din țară au ajuns să creadă că pirateria este singura opțiune pe care o au la dispoziție pentru a evita sărăcia.

(8) Indonezia: Indonezia se află, de asemenea, printre zonele afectate serios de piraterie. Câteva dintre zonele vizate de pirați sunt Anambas, Natuna și Insulele Merundung, unde aceștia au fost raportați că atacă navele în timpul nopții.

(9) Marea Arabiei: Golful Oman este una din zonele Mării Arabiei, care a fost vizată în mod repetat de pirații mării. Organizațiile și autoritățile internaționale asigură o acoperire de securitate mult mai amplă în aceste zone, comparative cu cea oferită în alte zone (Golful Aden și coastele Somaliei).

(10) Oceanul Indian: Apele din Oceanul Indian sunt, de asemenea, pradă piraților. Aceștia provin tot din Somalia și au provocat probleme indienilor, dar și navelor care vin din alte țări. Oceanul Indian este o rută de navigație maritimă inevitabilă.


<strong>Aurel Stoica,</strong> Secretar general SLN

Aurel Stoica, Secretar general SLN

Like
Unlike
+481