Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 1(1), Pagina 15

Cod: 1-11-11


Piața muncii

Tendințele prezentului

Valentin Dumitru, Redactor șef adjunct

Like
Unlike
+69

Îmbunătățirile privind formarea și recrutarea ofițerilor de marină comercială sunt insuficiente pentru a satisface cererea în creștere a flotei viitoare, sustine raportul.

Conform BIMCO/ICS, în perioada 2005 - 2015, avem, la nivel global, următoarea evoluție:



Prin urmare, cererea de ofițeri a crescut cu circa 24,10%, începând cu anul 2010.

Recrutarea și formarea navigatorilor, probabil, nu va satisface cererea viitoare de ofițeri, ceea ce va conduce la un deficit de ofițeri, potrivit concluziilor BIMCO și Raportului Camerei de Transport (I.C.S.) Manpower 2015.

Raportul conține nouă scenarii privind cererea și furnizarea viitoare de navigatori. Cererea model de bază pentru previziunile privind ofițerii, este în creștere de la 16.500 în 2015 la 147.500 până în 2025.

Pe de o parte, cererea globală de navigatori, în 2015, a fost estimată la 1.545.000, potrivit raportului, cuprinzând 790.500 ofițeri și 754.500 nebrevetați.

Pe de altă parte, oferta globală a fost estimată la 774.000 de ofițeri și 873.500 nebrevetați, ceea ce generează un deficit de 16.500 de ofițeri și un excedent de 119.000 nebrevetati.

Raportul a constatat că cererea pentru ofițeri a crescut cu 24,10%, din 2010, în timp ce cererea de nebrevetați a crescut cu 1,00%.

Au existat îmbunătățiri în nivelurile de recrutare, formare și de retenție a navigatorilor, dar, cel mai probabil, în viitor ne vom confrunta cu o lipsă a navigatorilor.

Industria nu trebuie să se aștepte la o abundență a navigatorilor decât dacă există „eforturi concertate și măsuri, pentru a aborda problemele - cheie ale forței de muncă”.

Printre sugestiile de îmbunătățire a situației din crewing, au fost: promovarea pe mare, îmbunătățirea ratelor de retenție a navigatorilor și consolidarea educației și formării maritime la nivel global.

InterManager a salutat raportul, folosind publicarea sa ca o oportunitate de a apela la o crestere a recrutarii.

Nu există nici-un dubiu că flota mondială este în creștere și este nevoie de mai multă forță de muncă”, a declarat secretarul general al InterManager, Kuba Szymanski. „Cu toate acestea, noi cerem mai mult de la navigatorii actuali, mai degrabă decât să recrutăm chiar mai mulți cadeți în piață. Și acești cadeți au nevoie de programe de formare pe navele noastre pentru ca să-și arate adevaratul lor potențial.

Cu o politică corectă și adecvată prezentului, România poate deveni o sursă importantă de furnizare a personalului navigant atât în Europa cât și la nivel internațional.

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN), afiliat ITF, organizație reprezentativă a navigatorilor din România, sprijină proiectul „CADETUL ROMÂN”. Acest proiect, inițiat chiar de SLN, prevede un plan pentru creșterea numărului cadeților care pot efectua practica obligatorie la bordul navelor și astfel să crescă numărul de ofițeri români cu acces la un loc de muncă. Totodată, SLN va susține orice proiect de stat sau privat, care în viitor va înființa școli dedicate formării navigatorilor români nebrevetați (cu funcții inferioare ofițerilor), la secția punte și mașină, deoarece numărul acestora este în continuă scădere.


<strong>Valentin Dumitru,</strong> Redactor șef adjunct

Valentin Dumitru, Redactor șef adjunct

Like
Unlike
+69