Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 3(3), Pagina 16-17

Cod: 3-12-38


Ghidul marinarului

Nu repeta greșelile altora

Corina Gabriela Pleșa, Redactor

Like
Unlike
+675

Este știut faptul că lucrul la bordul navelor reprezintă testul ultim al forței fizice și mentale. Altfel exprimat, stresul este maxim. Întrebați orice navigator și veți înțelege acest lucru. Important este să înțelegem că, totuși, niciun marinar nu se naște priceput. Toți trebuie să înțeleagă regulile jocului pentru a evita căderile de orice fel, pentru a-l putea juca în siguranța. Mai mult, orice profesionist al mării trebuie să știe că greșelile pot să apară oricând și chiar vor apărea.

Astfel, pentru a rezista mediului dificil cu care se confruntă, fiecare marinar trebuie să știe ce nu are voie să facă. În continuare vom enumera câteva dintre greșelile care trebuie evitate pentru că, odată făcute, pot genera probleme grave.

Nu urmați niciodată comenzile ilegale

Orice poziție ați avea pe navă, întotdeauna va exista un șef care vă va da ordine. Pentru a înțelege aceste ordine și legalitatea lor, pentru a evita problemele inutile, asigurați-vă că cunoașteți toate reglementările importante ale mării, inclusiv SOLAS, MARPOL, COLREG, ISPS, STCW, etc. Încălcarea acestor reglementări importante vă poate pune capăt carierei, în unele situații generând probleme penale. Astfel, dacă considerați că ordinele primate sunt periculoase pentru dumneavoastră sau pentru navă, clarificați din nou cu persoanele experimentate înainte de a continua.

De exemplu, a fost raportat că, în multe cazuri, oamenii pompează santinele sau aruncă gunoi în mare la comanda superiorilor. Astfel de activități au șanse mari de a vă aduce, împreună cu superiorul dumneavoastră, la tribunal sau la închisoare.

Nu ascundeți niciodată existența unei probleme sau o greșeală

Oricine poate greși și, dacă nu se repetă, greșeala poate fi de obicei iertată. Același lucru se aplică și pe nave. Dacă faceți o greșeală, de orice fel, nu vă ascundeți! Informați-l pe superiorul dumneavoastră, astfel încât să poată fi organizați pașii necesari pentru evitarea apariției altor probleme. Ascunderea greșelilor poate duce mai târziu la probleme mai mari sau la situații de urgență.

Astfel, când un mecanic de serviciu, al unei nave, a ignorat o scăpare minoră din conducta de țiței caldă, deoarece ceasul său urma să se termine, cel care îi lua locul a fost lovit de un accident prin aprinderea conductei. Ca urmare, colegul a fost ars iar nava a trebuit oprită până la remedierea problemelor.

Completați corect documentele navei

În industria de azi, documentele au devenit foarte importante pentru toți operatorii de transport maritime. Prin acestea, se ține evidența fiecărei operațiuni a navei. Aceste înregistrări sunt folosite ca dovadă că nava operează conform reglementărilor internaționale. În plus, documentele pot ajuta în rezolvarea unor probleme viitoare (pot fi folosite ca referințe), de exemplu în anchetele societăților de asigurare, în cazul unor cereri de daune.

Se întâmplă ca unii ofițeri să completeze documentele greșit sau/și manipulativ. Aceste înregistrări false pot conduce la accidente și situații de urgență. În plus, în caz de nevoie, înregistrările false pot conduce la interpretarea sau anularea greșită a asigurării în cazul în care nava are probleme.

Nu ignorați alarmele - fiecare alarmă indică ceva greșit

La bordul navelor sunt instalate diferite tipuri de sisteme de avertizare pentru a atenționa membrii echipajului cu privire la orice situație de urgență, astfel încât să poată fi luate măsuri imediate pentru rezolvare. Chiar dacă alarma este autentică sau doar destinată unui exercițiu, trebuie să o tratați cu maximă seriozitate, ca pe orice situație de urgență și să acționați cât mai repede posibil conform îndatoririlor prestabilite. Nu mai gândiți prea mult pentru a judeca o situație când este dată o alarmă de urgență! Acționați rapid conform procedurilor! Uneori, chiar și scurtă întârziere poate duce la consecințe grave și la pierderea de vieți.

O navă naviga în Oceanul Indian, zonă considerată fără pirați, o regiune sigură. Deodată, s-a auzit o alarma generală. Unii dintre membrii echipajului au crezut că a fost o eroare în sistemul de alarmă. Reacția lor nu a fost spontană și și-au întârziat reacțiile. Nava a fost atacată de pirați iar cei care au respectat alarma au ajuns în siguranță la castel, în timp ce ceilalți, care au ignorant-o, au fost ținuți ostatici de către pirați.

Nu permiteți nimănui accesul în cabina dumneavoastră

La bordul navei, cabina dumneavoastră este un loc privat și sunteți singurul responsabil pentru tot ce se petrece în interiorul acesteia. Nu permiteți nimănui (din echipajul navei sau din afara) să intre în cabină fără consimțământul sau prezența dumneavoastră. Autoritățile vamale din diferite țări au reguli proprii pentru a transporta obiecte specifice în țările lor. Dacă sunteți prinși cu un obiect care este interzis într-o țară, nava poate fi ținută sau arestată și puteți ateriza în închisoare.

Odată, un marinar a lăsat câteva CD-uri cu filme pentru adulți în cabina unui coleg, fără acordul acestuia. Atunci când vameșii au controlat nava, deoarece în țara respectivă aceste filme erau interzise, conform regulilor, i-au arestat pe ambii marinari pentru că erau în posesia unor astfel de materiale obscene.

Nu fiți curier pentru alții

Când mergeți la o navă pentru îmbarcare sau când plecați spre casă, puteți avea o dispoziție binevoitoare și să doriți să vă ajutați colegii. Uneori vi se poate cere să transportați un colet pentru familia unui coleg. Nu faceți astfel de servicii fără a verifica în detaliu coletul și fără a cunoaște regulamentele vamale ale țărilor prin care veți trece. Când veți fi în dialog cu organelle vamale, responsablitatea va fi numai a dumneavoastră.

Un navigator a fost odată ținut la aeroportul din Singapore pentru o sticlă de lichior, aflată într-un colet transportat pentru un alt membru al echipajului. El a fost amendat și, de asemenea, a ratat zborul din cauza întârzierii.

Fiți calm și nu vă implicați niciodată în lupte fizice

Pe o navă există oameni de diferite naționalități care lucrează împreună. Acest lucru poate uneori da naștere la conflicte. Nu escaladați niciodată conflictele la violențe fizice. Un astfel de comportament poate duce la suspendarea dumneavoastră din cariera pe mare sau la închisoare, în unele țări, în funcție de gravitatea problemei. Este important să vă mențineți calmul în timp ce lucrați la bord, deoarece vătămarea de orice fel pe mare poate deveni periculoasă din cauza lipsei de asistență medicală specială.

De exemplu, un membru al echipajului unei nave a fost suspendat după ce s-a implicat într-o luptă fizică cu ofițerul său superior într-un port din SUA. În loc să-l raporteze ofițerilor de conducere ai navei, el a luat problema în mâna lui.

Nu conduceți după ce ați băut - nici măcar o navă

Fie că lucrați în sala mașinilor, fie că supravegheați cabina de comandă, niciodată nu vă îndepliniți îndatoririle sub influența alcoolului.

Dacă observați că persoana care a venit să vă schimbe este în stare de ebrietate nu-i permiteți să preia schimbul. Întotdeauna asigurați-vă că respectați politica de droguri și alcool a companiei dumneavoastră. Încălcarea acestei politici reprezintă o infracțiune gravă care vă poate costa doi ani de suspendare. Lucrul în stare de ebrietate poate duce la accidente și situații de urgență.

Pentru exemplificare: Un navigator aflat pe MV Kathrina, sub influența alcoolului, a judecat greșit cursul navei iar nava a eșuat pe bancul Goodwin Sands din Strâmtoarea Dover. Navigatorul a fost judecat și a primit un an de închisoare.

Nu întârziați la navă

Nava este singurul loc în care sunteți în siguranță. Este casa dumneavoastră temporară când navigați în apele internaționale. Când mergeți într-o învoire sau pentru un concediu la țărm, asigurați-vă că notați data și ora de înapoiere la navă și, de asemenea, reveniți la timp pentru a evita rușinea de a rămâne în urmă și a deveni o răspundere față de companie.

Câteva incidente au fost raportate de navigatori care au rămas în urmă într-un port sau care au întârziat nava cauzând pierderi financiare companiei.

Nava nu este proprietatea dumneavoastră

Când pleacă de pe navă, mulți navigatori iau proprietatea navei împreună cu bagajele lor (de exemplu computer). Un astfel de comportament nu este deloc etic, deoarece înlocuirea echipajului va necesita resursele necesare pentru a efectua operațiunile zilnice ale navei după ce ați plecat.

Vânzarea rezervelor navei este o altă metodă folosită pentru a obține un câștig personal. Astfel de activități pot duce la suspendarea locului de muncă, dar și la consecințe penale și juridice în cazul furtului.

Fiind un navigator profesionist înseamnă să dați dovadă, mereu, de o atitudine corectă. Asigurați-vă că rețineți practicile menționate pentru a evita problemele inutile.

Deci ce practici urmați pentru a evita probleme pe navă? Aveți și alte sfaturi pentru colegii navigatori? Așteptăm comentariile voastre pe adresa redacției.


<strong>Corina Gabriela Pleșa,</strong> Redactor

Corina Gabriela Pleșa, Redactor

Like
Unlike
+675