Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 1(1), Pagina 16

Cod: 1-10-12


Viața pe mare

Manipularea încărcăturii de către navigatori

Costică Stici, Vicepreședinte SLN

Like
Unlike
+898

Navigatorilor li se cere să stivuiască sau să asigure marfa, dar acest lucru este periculos și ar trebui să fie făcut numai de către docherii instruiți și cu experiență. Cu toate că pot exista niște bani în plus pentru navigatori - tentant, deoarece stimulează salariile mici - stimulente mai mari sunt de multe ori pentru ofițerii de la bord care permit navigatorilor să se ocupe de marfă. Navigatorii sunt chiar rugați să înceapă dezamararea containerelor înainte de intrarea în port, în scopul accelerării operațiunilor portuare, ceea ce este foarte periculos.

Manipularea încărcăturii de către navigator este o adevarată problemă?

Există riscuri mari pentru siguranța pe mare și pentru navigatori în cazul în care lucrători neinstruiți se ocupă de marfă - este un loc de muncă pentru lucrătorii portuari, nu pentru navigatori:

• Este periculos dacă nu sunteți instruit în mod corespunzător;
• Aceasta înseamnă mai multe ore de lucru și oboseală mai mare;
• Este un alt mod al operatorului de a face bani cu ajutorul tău.

Lucrătorii din sectorul portuar respectă competențele navigatorilor și colegilor lor și, la rândul lor, cer ca manipularea mărfurilor sa fie facută de către experți.

De ce li se cere navigatorilor să manipuleze încărcătura?

Manipularea mărfurilor de către navigatori face parte din dereglementarea și liberalizarea industriei maritime fiind susținută de către mulți angajatori și guvernele lor. Scopul lor este de a concura prin reducerea costurilor. Ei doresc să stoarcă mai mult de la navigatori și docheri prin practici „flexibile” de lucru, mai multe ore de lucru și / sau mai puțini bani. În acest proces, aceștia subminează reglementările privind protecția, pentru care lucrătorii au luptat din greu și mult timp.

Ei încearcă să înlocuiască muncitorii de port instruiți, cu experiență și înregistrați. În unele cazuri, se iau muncitori ocazionali, neînregistrați și fără experiență în terminale. În alte cazuri, se iau navigatori pentru a face această muncă.

Angajatorii sunt deosebit de dornici să slăbească sindicatele docherilor. Docherii organizați au puterea, pe care o folosesc din când în când, pentru a refuza să încarce sau să descarce mărfuri. Ei pot conduce la oprirea lanțului de aprovizionare „la timp”, care este vital pentru producerea și distribuția de mărfuri în întreaga lume.

Docherii organizează astfel de acțiuni pentru propriile lor drepturi. Dar ei, de asemenea, o fac pentru a sprijini pe alții, în special navigatori. De fapt, solidaritatea arătată de către lucrătorii portuari care refuză să încarce sau să descarce o navă a fost adesea criticată în lupta pentru a câștiga termeni și condiții mai bune de muncă pentru navigatorii de la bord. Docherii sunt aliați naturali ai navigatorilor.

De ce este manipularea mărfurilor de către navigatori este un lucru rău pentru aceștia?

Manipularea mărfurilor este periculoasă pentru navigatori, deoarece aceștia nu sunt pregătiți pentru o astfel de muncă.

În ianuarie 2007, un navigator filipinez a fost zdrobit de către un container de 8 tone, pe o navă sub pavilion Antigua și Barbuda în portul Rotterdam din Olanda. Tragedia s-a petrecut în timp ce membrii echipajului amarau mărfuri.

Tot așa precum decesele în rândul navigatorilor, au existat și accidente pe mare, pe navele făcute nesigure datorită fixării proaste a containerelor.

Manipularea mărfurilor se adaugă, de asemenea, la stresul și oboseala de care navigatorii suferă deja prin orele multe de lucru, programe de navigație și timpi de răspuns rapizi. Aceasta înseamnă chiar mai puțin timp de odihnă în port, atunci când speră să ia contact cu familia și prietenii de acasă. Oboseala a fost evidențiată ca un factor major în spatele accidentelor, în port și pe mare.

Mai mult decat atât, erodarea puterii sindicatelor docherilor nu este bună pentru navigatori, deoarece docherii de multe ori le sunt solidari aceștia având nevoie de această solidaritate.

De ce manipularea mărfurilor de către navigatori este un lucru rău pentru docheri?

Dacă faci această muncă, vei lua locul de muncă al unui docher calificat. Manipularea mărfurilor se face de către profesioniști. Ar trebui să se facă numai de către cei care au fost instruiți în mod specific pentru a face acest lucru, astfel încât să fie făcută într-un mod sigur și eficient.

Este periculos, de asemenea, și pentru docheri atunci când trebuie să descarce încărcătura care a fost încărcată de către lucrători neinstruiți.

Acest lucru erodează puterea sindicatelor docherilor, aliații voștri naturali.

Ce fac dacă mi se cere sa manipulez încărcătura?

Toate contractele colective aprobate ITF conțin o clauză în care se stipulează că echipajelor navelor nu li se va cere sau se va induce a efectua manipularea mărfurilor. Așa că, în cazul în care nava este acoperită de un astfel de contract, orice astfel de cerere încalcă acest contract.

Dacă ți se cere să te atingi de marfă, spune „Nu!” și contactează ITF la nr.: +44 20 7403 2733. Apelul tău va fi confidențial.

Sau, contactează cel mai apropiat inspector ITF sau sindicat maritim reprezentativ din zonă.


<strong>Costică Stici,</strong> Vicepreședinte SLN

Costică Stici, Vicepreședinte SLN

Like
Unlike
+898