Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 4(4), Pagina 22-23

Cod: 4-10-58


Viața pe mare

Câteva tehnici comportamentale pentru reducerea stresului pe mare

Corina Gabriela Pleșa, Redactor

Like
Unlike
+706

Uneori, desfășurarea activității departe de cei dragi, accesul redus la viață socială și, nu în ultimul rând, presiunea psihologică crescută, generează lipsă de interes ajungând până la a pune sănătatea în pericol. Câțiva agenți stresori principali sunt: lipsa motivației, munca de rutină, sarcinile excesive sau insuficiente, mixul cultural, schimbările locului de muncă, etc. Câteva dintre metodele simple prin care stresul ar putea fi redus în timp ce lucrați pe mare:

Eliminarea mentalității „cursei de șoareci”


Se întâmplă adeseori ca, în timp ce discută despre muncă, despre viața lor pe mare, oamenii vorbesc despre similaritatea prezenței lor într-o cursă de șoareci. În timp, ajung să creadă că este un fapt al vieții din care nu pot scăpa. Adoptarea unui proces de gândire pozitivă și eliminarea mentalității „cursei de șoareci” va ajuta cu siguranță navigatorii.

Abordarea unei ascultări eficiente


Eficacitatea ascultării este considerată una dintre cele mai importante componente ale vieții, dar și o slăbiciune pentru majoritatea navigatorilor. Să ne gândim puțin la propriile abilități de ascultare întrebându-ne dacă ne „ascultăm” cu adevărat partenerii de dialog? Îi lăsăm să-și exprime gândurile sau îi întrerupem neîncetat? Finalizăm propozițiile altora? Sau suntem calmi și abordabili? Nu toate aceste întrebări în sine sună stresant? Ascultând, veți deveni respectat și admirat, o persoană mai bună, rezolvând ușor conflictele, încurajând ascultarea înainte de a formula strategii.

Eliminarea amânărilor


Întârziem vreodată vizionarea TV / Internet, pauzele de ceai dintre orele de lucru sau chiar apelurile acasă prin intermediul sistemului prin satelit? Desigur că nu! Noi nu amânăm ceea ce ne face plăcere. Nu același lucru putem afirma în legătură cu atribuțiile locului de muncă pe care le amânăm cu ușurință. Acumularea problemelor, întârzierea rezolvării lor, nu numai că pune mult stres asupra noastră, dar ne poate face să ne simțim „fără valoare”, mai ales dacă am depașit termenele limită. Cu toate acestea, navigatorii pot întâmpina dificultăți de concentrare. O cale de ieșire din această capcană ar putea fi acordarea unor recompense simbolice pentru sine atunci când fiecare sarcină este finalizată. Ar putea fi orice, de exemplu: o ieșire în oraș, planificarea unei vacanțe cu cei dragi.

Nu vă lăsați influențați de negativismul unor colegi


De multe ori, întâlniți persoane care vă influențează negativ încă de la începutul zilei. Încercați ca empatizând cu negativistul să vă spuneți că poate a avut o zi proastă sau, pur și simplu: „mă voi concentra pe munca mea și nu-mi voi cheltui energia simțindu-mă rău datorită acțiunilor acestuia”. Dacă totuși, vreodată, vă aflați într-o astfel de situație, luați-vă timp, gândiți-vă înainte să reacționați. Dacă simțiți o presiune prea mare, găsiți o cale de a o elimina. Luați o pauză de 15 minute de la locul de muncă și utilizați acest timp pentru a face lucruri care vă plac (ascultați muzică, meditați sau vorbiți cu cineva de încredere). La început, nu va fi ușor, dar lucrurile vor începe să capete o turnură pozitivă.

Nu lăsați Ego-ul să vă stea în cale


Ceea ce trebuie, în esență, să știm este că „Eul” face parte din personalitatea noastră. De exemplu, convingerile rigide revendicate la bord și ascunzând mesaje ca „Sunt căpitanul navei, sunt întotdeauna corect” sau „Eu sunt Bosun, fă ceea ce spun eu” sunt contraproductive în toate sensurile cuvântului. Se știe că doar munca în echipă conduce la succes. Sentimentul „știu eu mai bine”, de cele mai multe ori, ne limitează, neputând aduce schimbări în noi înșine. Avem tendința să credem că dacă ne schimbăm credințele, atunci lumea din jurul nostru s-ar prăbuși. Învățarea de a diferenția ego-ul de conștiința voastră vă poate ajuta să vă schimbați viața.

Găsiți oportunități de relaxare


O atenție deosebită trebuie acordată pentru a permite o mai bună asociere socială la nivelul echipei, de exemplu, serile petrecute împreună. Acestea pot părea nesemnificative, totuși ele unesc indivizii și pot împrăștia stresul.

Meditația și exercițiul


Navigatorii pot face lucruri și pentru ei înșiși. De exemplu, există tehnici care pot ajuta la reducerea impactului stresului asupra acestora. Exercitiile (chiar si o simplă plimbare în jurul punții) pot reduce stresul, la fel ca si meditatia, stretching-ul sau relaxarea. Hobby-urile, sau a face altceva decât munca, pot acționa ca o evadare din dificultățile cotidiene ale muncii. Simpla discuție cu alți colegi și socializare, poate ajuta la reducerea îngrijorărilor și a stresului și la eliberarea de monotonie și plictiseală.


<strong>Corina Gabriela Pleșa,</strong> Redactor

Corina Gabriela Pleșa, Redactor

Like
Unlike
+706