Cap compas

ISSN 2559-1053

Revista nr. 2(2), Pagina 3

Cod: 2-9-13


Editorial

Ahoi, marinari!

Aurel Stoica, Secretar general SLN

Like
Unlike
+603

An de an, școlile de marină din întreaga lume se despart de miile de cadeți tineri și încrezători. Fiecare dintre acești tineri absolvenți, intră în viața reală plin de speranța că își va construi o frumoasă carieră pe mare, urmând să ajungă cândva un ofițer de prim rang. Bazați pe cunoștințele dobândite în școală și plini de elan tineresc, tinerii viitori ofițeri se îmbarcă - cu puțin noroc - pe navele marilor companii de transport maritim, încercând să aducă mereu acel suflu nou, caracteristic vârstei, dar și pentru a-și îndeplini stagiul necesar.

Analizând, au fost găsite o serie de motive comune, evidente, dar și unele mai interesante. Astfel, deși o carieră în flota comercială este, poate, cea mai bună oportunitate ce poate fi găsită, iată câteva dintre motivele care îi „sperie” pe tinerii marinari:

1. Stilul nesigur de viață. Schimbarea contractelor de muncă, a navelor, a colegilor, generează o incertitudine greu de suportat de către unii oameni. Nu toți suportă o viață nomadă.

2. Silul de viață febril, agitat. Existența a tot mai multe reglementări maritime stricte, dar și numărul marinarilor în scădere la bordul navelor, conduce la o viață din ce în ce mai agitată.

3. Politica la bordul navei. Oricât ai încerca să stai deoparte de astfel de subiecte, mai devreme sau mai târziu, se va ajunge și la tine. Și, în mod sigur, vor apare diferende.

4. Lipsa vieții sociale. Când oamenii, obișnuiți cu o viață socială activă, sunt aduși la bordul navei într-un spațiu închis, atunci apar inevitabil efecte negative, frustrări și dorul de casă.

5. Depărtarea față de familie. Deși marinarii mai pot digera ideea de a sta despărțiți de prieteni pentru câteva luni, atunci cînd e vorba de a sta departe de familii, lucrurile se schimbă.

6. Probleme personale sau de familie. Când au probleme personale sau când știu că familia părăsită la țărm are probleme, marinarii nu mai suportă să fie departe de cei dragi.

7. Creșterea pericolului pirateriei maritime. Deși măsurile de oprire asupra pirateriei maritime sunt în creștere, lună de lună au loc atacuri. Nimeni nu vrea să își pună viața sau libertatea în pericol.

8. Aspecte legate de sănătate. Viața la bordul navelor presupune reguli stricte de sănătate. Ca un paradox, totuși, viața la bordul navei nu este sănătoasă.

9. Reducerea timpului de stationare in port. Una dintre motivațiile importante pentru marinari, era posibilitatea de a vedea lumea. În ultima vreme, timpul de stationare este din ce în ce mai redus. De multe ori, marinarii nu mai au permisiunea de a coborâ de la bordul navei. Mai mult, navele foarte mari nici nu mai intră în port pentru a fi descărcate.

10. Lipsa locurilor de muncă la țărm, după o anumită vârstă. Acest fapt îi face pe cei care conștientizează acest lucru, să se reorienteze încă de la începutul carierei.

11. Reducerea membrilor echipajelor la bordul navelor. Datorită crizei economice numărul membrilor echipajelor se reduce drastic. Volumul de muncă crește, dar salariile nu!

12. Legile foarte stricte din domeniul maritim. Stricta reglementare a transportului maritim face ca volumul de muncă al profesioniștilor să fie, ca o consecință, în continuă creștere.

Există și alte motive care fac navigatorii să își piardă interesul pentru lucrul pe mare? Suntem deschiși să ascultăm opiniile cititorilor noștri. Cunoscând cât mai bine aceste motive, vom ști ce avem de făcut pentru ca meseria de navigator să rămână o meserie atractiva si cât mai plăcută. Cu alte cuvinte,

CAP COMPAS SPRE O MAI BUNĂ ÎNȚELEGERE!


<strong>Aurel Stoica,</strong> Secretar general SLN

Aurel Stoica, Secretar general SLN

Like
Unlike
+603